Experiments | different materials | variable size

Paidia Feedback Laboratory examines computer games as closed feedback systems, as servomechanisms or control chains that may or may not involve human elements. In an ongoing series of artistic experiments the feedback behaviour of games is studied and put in new contexts through modifications of hardware and software, creating an open structure of artifacts, schematics and patterns. The focus lies not on the usability of games, but rather on an archeology of interaction – determining the limits and boundaries of games in order to understand the media specific characteristics of computer games and the spaces they create.

Paidia Feedback Laboratory untersucht Computerspiele als geschlossene Feedbacksysteme, als Servomechanismen oder Kontrollketten, die menschliche Elemente einbeziehen können oder auch nicht. In einer fortlaufenden Serie von künstlerischen Experimenten wird das Feedbackverhalten von Spielen untersucht und durch Modifikationen von Hard- und Software in neue Zusammenhänge gestellt, wodurch eine offene Struktur aus Artefakten, Schaltplänen und Mustern entsteht. Dabei geht es nicht um die Benutzbarkeit von Spielen, sondern um eine Archäologie der Interaktion - die Grenzen und Grenzen von Spielen bestimmt, um die medienspezifischen Eigenschaften von Computerspielen und die damit geschaffenen Räume zu verstehen. 

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