FPS
Performance | 5X3 meters | interactive
In the first-person shooter, a genre from the field of computer games, the gesture of shooting is completely abstracted by moving the trigger on the mouse button. There is no haptic connection between the action and the reaction in the computer game. This extreme gesture thus becomes a test of reaction and dexterity, and the consequences of triggering the trigger are outsourced. The work couples the mouse click to the trigger of a paintball pistol, with which a shot is fired outside each time the button is pressed in the game.
Im First-Person-Shooter, einer Genreart aus dem Bereich der Computerspiele, ist die Geste des Schießens durch das Umlegen des Abzuges auf den Mouseknopf völlig abstrahiert. Es existiert keine haptische Verbindung zwischen der Tat und der Reaktion im Computerspiel. Diese extreme Geste wird so zu einem Reaktions- und Geschicklichkeitstest, die Konsequenzen der Betätigung des Abzuges wird ausgelagert. Die Arbeit koppelt dabei den Mausklick an den Abzug einer Paintball-Pistole, womit bei jeder Betätigung der Taste im Spiel ein Schuss Außerhalb abgegeben wird.